mandag 7. april 2014

undervisningsopplegg med endringer

I modul 2 fikk jeg mange nye ideer til endringer jeg kan gjøre i begge mine fag, matematikk og naturfag. Gleder meg til å ta fatt på endringene :)

Jeg tenkte jeg skulle ta utgangspunkt i noe som fungerer godt i dag, som jeg derfor lager kun litt endringer på. Dette er i naturfag og fornybar energi.
Elevene får gjennomgått teorien i klasserommet med bruk av Power Point, filmer og diskusjoner. De ser etterpå noen filmer som ligger på nettet (fronter) og svarer på oppgaver som de leverer inn på fronter i egne individuelle mapper.

Jeg har lagt opp til et stort nytt anlegg hjemme med solfangere, vedovn som varmer vann som brukes i huset til oppvarming, forvarming av varmtvann osv. Jeg tar med elevene hjem på ekskursjon for å vise hvordan fornybar energi kan fungere og at sola også er en god energikilde i Norge (selv med så lite sol som vi har :) )
Etter besøket diskuterer vi for og i mot i klasserommet, dette vil jeg nå bytte ut med forum i fronter, som min skole bruker.

Etter hver økt har jeg kjørt kahoot (https://getkahoot.com/) konkurrase på nett med spørsmål til fagstoffet. Dette fenger alle elevene og det er god stemning, så dette fortsetter jeg med. Anbefales!

Bruk av forum har jeg nå virkelig tenkt å bruke mer, har ikke sett helt den muligheten for bruk før nå så det skal bli spennende.

1 kommentar:

  1. Fine ideer og god variasjon. Jeg tror at å invitere elevene hos deg er en god idé. Konkurransene er alltid en suksess.

    SvarSlett